New York #1

Vorige week was ik samen met mijn vriend een paar dagen naar New York. Ik wilde deze stad al zo lang een keer bezoeken en was dan ook heel blij dat deze droom eindelijk waarheid zou gaan worden. Ik keek dan ook erg uit naar deze vakantie: een stad waar ik heel graag naar toe wilde én lekker even een paar dagen weg uit Nederland met m’n vriend, daar waren we zo erg aan toe. We vertrokken op maandag en zouden op vrijdagavond weer terug vliegen naar Nederland. Ik heb echt een aantal geweldige dagen gehad en wilde dan ook graag een aantal artikelen schrijven over wat we allemaal gedaan hebben. We hebben echt ontzettend veel gezien, want ondanks de warmte was ons programma toch lekker vol. We wilde namelijk zoveel mogelijk doen, aangezien New York niet een stad is waar je makkelijk snel nog een keer naar toe gaat. Het kost toch aardig wat geld en ligt niet om de hoek, dus als je er dan eenmaal bent, moet je er ook het meeste uithalen. Vandaag vertel ik jullie alles over onze eerste dag.

We vliegen op maandag om 12:25 vanaf Schiphol. Aangezien we met de trein naar het vliegveld gaan vertrekken we lekker op tijd, maar zonder vertragingen komen we al vroeg op Schiphol aan en toen we uiteindelijk ingecheckt en door de Security en paspoortcontrole waren, moesten we nog 2,5 uur wachten tot we konden gaan boarden. Gelukkig vind ik het op Schiphol nooit zo erg om een paar uur te moeten wachten. Uiteindelijk vliegt de tijd ook en al snel moeten we op zoek naar onze gate. Wat nog aardig zoeken is, want die zit in een of andere uithoek van het vliegveld.

Dan is het eindelijk tijd om echt naar New York te gaan. Een halfuurtje later dan gepland stijgen we op en kan de acht uur durende vlucht gaan beginnen. Van te voren zag ik best wel tegen de lange vlucht op, maar uiteindelijk vliegt de tijd best wel snel voorbij. Ik kijk twee films (Goodbye, Christopher Robin & Murder on the Oriënt-Expres), lees wat in m’n boek en speel wat kaartspelletjes samen met m’n vriend. Bovendien krijgen we van Norwegian (echt een aanrader om mee te vliegen wat mij betreft) genoeg te eten tussendoor. Eerste een warme maaltijd en vlak voordat we gaan landen ook nog een soort lunchpakketje. Voor we het weten wordt de landing dan ook ingezet.

Vanaf het vliegveld nemen we de metro richting ons hotel. We verblijven deze week in Hotel Wolcott om de hoek van het Empire State Building, lekker centraal dus. Het hotel is erg oud, wat vooral in de lobby goed te zien is, ik vond dat er echt mooi uitzien en het hotel ook echt een leuke sfeer geven.

Nadat we onze koffers naar de kamer gebracht hebben en gedoucht en omgekleed hebben, is het tijd voor een eerste wandeling door de stad. Aangezien Times Square maar een kwartiertje lopen van ons hotel is, vinden wij dat de perfecte bestemming voor deze eerste avond. Onderweg eten we nog ergens wat en als het donker is lopen we door naar Times Square. Natuurlijk is het hier enorm druk en toeristisch, maar het is wel heel leuk om te zien. We sluiten de avond af met koffie van de Starbucks die we op een bankje buiten op drinken, niks beter dan mensen kijken op zo’n drukke plek. Via Bryant park, waar het zelfs laat op de avond nog vol zit met mensen, lopen we terug naar het hotel. Door het tijdsverschil zijn we immers al een behoorlijke tijd wakker en inmiddels zijn we aardig moe. Morgen willen we ook weer vroeg op om zoveel mogelijk uit onze dag te kunnen halen, dus het is echt tijd om naar bed te gaan.