Interrail #2 | Lugano

Na Frankfurt was de tweede plaats die we bezochten tijdens onze Interrailreis, was Lugano. Een stad in het zuiden van Zwitserland, waar het meer aanvoelt als Italië eigenlijk. Dat komt vooral doordat dit het Italiaanse sprekende deel van Zwitserland is. Aangezien het de dagen die we hier waren heerlijk weer was, hebben we best wel lekker rustig aan gedaan.

31 mei

We nemen al vroeg de trein deze dag. Doordat we eerder die week natuurlijk niet in Basel aangekomen waren, is deze reisdag wat langer dan gepland. Het is wel een rechtstreekse trein dus we kunnen lekker blijven zitten dat is wel fijn. Om 8 uur vertrekt de trein vanaf Frankfurt en vanaf dat we Zwitserland inkomen zijn de uitzichten die we onderweg tegenkomen prachtig. Zo vliegt de treinreis van 6 uur voorbij en komen we iets na 14:00 uur aan op Het station in Lugano.

Vanaf het station is het maar zo’n vijf minuten lopen naar Albergo Montarina, het hostel waar we de komende drie nachten zullen verblijven. De tuin rond het hostel, het uitzicht vanaf onze kamer en het feit dat er een zwembad is, maakt dit ook een plek waar we deze dagen heel graag verblijven.

Nadat we ingecheckt zijn lopen we naar het centrum van Lugano dat beneden aan de heuvel ligt. Je kan ook op en neer met een funiculair, die gratis is met het Ticino Ticket dat je hier krijgt als je hier als toerist verblijft. Het centrum van Lugano zit vol met kleine, smalle straatjes en vooral het gebied rondom het meer is heel fijn om even rustig te gaan zitten en van het uitzicht te genieten.

1 juni

Deze dag beginnen we heel sportief. We nemen eerst de trein naar Lugano Paradiso, waar we met een funiculair de Monte San Salvatore op. Het uitzicht vanaf boven is echt prachtig. Vanaf de top van de 912 meter maken we de wandeling naar beneden. Echt een prachtige wandeling, met hele mooie uitzichtpunten tussendoor. Gelukkig loopt een groot deel van de wandeling door het bos, want het is een behoorlijk warme dag. De wandeling is op sommige punten best wat lastig, doordat het helemaal een onverhard pad is, maar het is zeker de moeite waard om deze wandeling te lopen.

Na de wandeling zijn we best moe en toe aan een middag rust. We gaan dan ook terug naar het hostel om de rest van de middag met een boek aan het zwembad te zitten (ook weer met prachtig uitzicht). In de avond lopen we nog even naar beneden om wat te eten. Daarna halen we nog een ijsje bij een van de vele ijssalons naar het meer en maken we nog een kleine avondwandeling waarbij we van de zonsondergang genieten.

2 juni

De laatste dag in Lugano is voor ons een lekker rustige dag. In de ochtend maken we eerst een rondvaart op het meer van Lugano en daarna verplaatsen we ons weer naar het zwembad om daar de middag door te brengen. ’s avonds sluiten we ons verblijf in Lugano in stijl af, met cocktails bij El Mojito aan het meer.

e84e8a9a-af50-45c2-aefe-588cf1e2ed74_large_image

Lugano is echt een ideale plek voor een combinatie van actief bezig zijn en lekker uitrusten, zeker met mooi weer. Wij hebben er in ieder geval goed gebruik van gemaakt dat er een zwembad was en van het feit dat het bijna 30 graden was de dagen dat wij er waren. Hierna zijn we weer helemaal opgeladen om richting Florence te gaan.