Recensie|Kies voor mij (Wacht op mij #5) – Jennifer L. Armentrout

Jennifer L. Armentrout weet mij met haar boeken in de Wacht op mij-serie steeds weer te verrassen. De vier boeken die ik tot nu toe las, hadden allemaal grotendeels dezelfde grote lijnen, maar hebben allemaal een uniek element die elk boek zeker de moeite waard maakt om te lezen. Daarom was ik ook weer heel benieuwd naar Kies voor mij, het vijfde deel in deze serie, waarin Stephanie en Nick de hoofdrol spelen

Titel: Kies voor mij9200000072975560

Serie: Wacht op mij #5

Auteur: Jennifer L. Armentrout

Uitgeverij: Zomer & Keuning

Genre: New Adult

Waardering: 3.5/5 sterren

In deze New Adult-roman spelen Stephanie en Nick de hoofdrol. Allebei hebben zij een gezonde relatie hebben met casual sex – vinden zij althans. En dat is ook niet zo moeilijk zolang er geen gevoelens bij komen kijken. Maar laten Steph en Nick die nu juist wél voor elkaar ontwikkelen… ja, dan wordt het een stuk ingewikkelder.

9200000072975560

Weinig verwachtingen

Hoewel ik de vorige vier delen in de serie dus heel goed vond, begon ik eigenlijk met maar weinig verwachtingen aan Kies voor mij. De achterflap geeft namelijk maar heel weinig informatie en ook bij de personages, Stephanie en Nick, had ik eigenlijk totaal geen verwachtingen. Natuurlijk zijn beide personages ook in de andere delen al af en toe langs gekomen, maar behalve dat ik Nick wel wat mysterieus vond en daarom wel benieuwd was naar zijn verhaal, wist ik niet of ik deze personages nou wel of niet leuk zou gaan vinden.

“Ik beet op mijn lip en verplaatste mijn gewicht van het ene been naar het andere. Waarom zou ik niet even langsgaan en een drankje doen? Een drankje kon leiden tot iets leuks. Ik was een groot voorstander van vrijblijvend geflikflooi. Ik begreep niet, en dat zou ik nooit doen, dat er een dubbele standaard was. Het was prima dat mannen dat deden, maar vrouwen?”

Stephanie wist mij in Kies voor mij positief te verrassen.Ik had nog niet echt een duidelijk beeld van Stephanie voor ik aan dit boek begon, maar in de voorgaande delen werd ze niet heel positief neergezet, omdat ze in de ogen van de andere meiden toch vooral een jongensverslinder was. En ja dat is ze misschien ook wel een beetje. Ze houdt nou eenmaal van seks en onenightstands, maar zolang zij dat fijn vind is daar natuurlijk helemaal niks mis mee. Ze trekt zich ook totaal niks aan van hoe andere misschien naar haar kijken en doet lekker haar eigen ding en daarom vond ik haar meteen al leuk.

Las minder vlot dan ik gewend ben

Ik kwam aan het begin wat moeilijk in dit boek en had ook totaal niet de behoefte om maar door te blijven lezen, iets wat ik bij de eerdere delen wel heel erg had. Die boeken las ik dan ook met gemak binnen twee dagen uit. Bij Kies voor mij was dat helaas niet het geval. Het verhaal wist me in eerste instantie niet echt te pakken waardoor ik het boek ook vaak snel weer weg legde. Bovendien vond ik de verhaallijn ook best wel voorspelbaar. Nou is dat vaker zo bij de boeken in deze serie, maar dan had ik altijd wel een element wat toch een complete verrassing was voor mij. In dit boek zag ik eigenlijk alle gebeurtenissen al aankomen en daardoor raakte ik soms ook wel een beetje verveeld.

Oude bekende keren terug

Wat ik zo leuk vind aan deze serie is dat de personages uit de vorige boeken ook weer terugkomen in de vervolgdelen. De koppels uit deel 1 t/m 4 zie je ook in Kies voor mij weer regelmatig voorbij komen. Hierdoor krijg je als lezer dus ook een kijkje in de toekomst van deze personages en ik vind het echt enorm leuk om te zien hoe het vooral mijn favoriete koppel Cam en Avery na Wacht op mij vergaan is.

Conclusie

Kies voor mij is zeker niet mijn favoriete boek in deze serie van Jennifer L. Armentrout. Ik denk zelfs dat ik deze tot nu toe de minste vond. Hoewel het verhaal niet vervelend is om te lezen, kwam ik er toch niet helemaal lekker in en vond ik het allemaal net iets te voorspelbaar. Stephanie en Nick zijn wel hele leuke personages en ik hou ook echt van hun relatie en ook vind ik het heel leuk dat ik nog meer te weten kwam over de hoofdpersonages uit de vorige boeken. Helaas is Kies voor mij echter geen nieuwe favoriet voor mij geworden.

Een gedachte over “Recensie|Kies voor mij (Wacht op mij #5) – Jennifer L. Armentrout

1. Marieke zegt:

Ik vond dit deel wel enorm leuk, maar inderdaad niet zo leuk als de eerdere delen. Ik kan je vertellen dat ik deel 6 wel echt een aanrader vind! Die heb ik toevallig vorige week gelezen.