Blogberichten

Recensie | Nee heb je – Charlotte de Monchy

Als je in de boekenwereld om feelgood-aanraders vraagt, komt de naam van Charlotte de Monchy vaak meerdere keren voorbij. Ik las nog nooit iets van haar, maar toen ik laatst een luisterboek zocht, zag ik dat Nee heb je in Kobo Plus zat. Een goede reden om eindelijk eens een boek van deze populaire auteur … Doorgaan met het lezen van Recensie | Nee heb je – Charlotte de Monchy

Mini recensies #1 | Met o.a. Als morgen niet bestaat & Nevermoor

Als ik een boek gelezen heb, weet ik daar over het algemeen wel zoveel over te vertellen dat ik er een volledige recensie van wil schrijven. Toch las ik laatst ook een aantal boeken waar ik wel mijn mening over kwijt wilde, maar waar ik toen ik er voor ging zitten eigenlijk nou ook weer … Doorgaan met het lezen van Mini recensies #1 | Met o.a. Als morgen niet bestaat & Nevermoor

4 redenen om een tekstcorrector in te schakelen

'Waarom zou ik iemand inhuren om mijn tekst na te kijken? Ik heb toch spellingscontrole op mijn computer. Die haalt alle fouten er wel uit.' Grote kans dat jij het bovenstaande denkt als schrijver van wat voor tekst dan ook. Tegenwoordig worden veel schrijf- en taalfouten er door een spellingscontrole in bijvoorbeeld Word al uitgehaald. … Doorgaan met het lezen van 4 redenen om een tekstcorrector in te schakelen

Favoriete boeken juli t/m september 2019

Het is alweer even oktober, maar jullie hadden nog een lijstje te goed met mijn vijf favoriete boeken van juli t/m september. Dit deed ik namelijk ook al voor het eerste en tweede kwartaal van 2019 en dit derde kwartaal kan dan natuurlijk niet achterblijven. Ik las weer een hoop boeken, maar ik moet eerlijk … Doorgaan met het lezen van Favoriete boeken juli t/m september 2019

Mijn tips voor Florence

Het is alweer een aantal maanden geleden dat wij op Interrail-reis gingen. Al die tijd stonden van alle plaatsen die we bezochten conceptblogs klaar met tips. Het kwam er echter steeds niet van om deze daadwerkelijk uit te werken, maar ze komen er allemaal zeker nog een keer aan dat beloof ik. Vandaag begin ik … Doorgaan met het lezen van Mijn tips voor Florence

‘Waarom zou je de hele dag met teksten bezig willen zijn?’

Als je als freelance tekstschrijver/corrector vertelt wat je precies doet, zijn er veel mensen die zich afvragen of dat niet saai is, de hele dag met teksten bezig zijn. "Waarom zou je je de hele dag blindstaren op teksten en dan ook nog eens alle fouten er uit halen?" Voor mij is dat antwoord heel … Doorgaan met het lezen van ‘Waarom zou je de hele dag met teksten bezig willen zijn?’

Recensie | Haaientanden – Anna Woltz

Het is weer Kinderboekenweek en dat betekent ook altijd dat het weer tijd is voor het Kinderboekenweekgeschenk, dat je krijgt bij aankoop van een kinderboek (van minimaal €10,-). Dit jaar is het thema 'Reis mee' en het geschenk geschreven door Anna Woltz past daar perfect bij. Ik las haar boek Haaientanden afgelopen week en ben … Doorgaan met het lezen van Recensie | Haaientanden – Anna Woltz

Recensie | Echo – Thomas Olde Heuvelt

Als er één boek de afgelopen maanden veel voorbijkwam dan was het wel Echo van Thomas Olde Heuvelt. Ik moet zeggen dat ik zelf vanaf dat het boek uitkwam al benieuwd was naar dit boek aangezien ik Hex ontzettend goed vond. Toch stelde ik het lezen er van steeds uit, ondanks dat ook mijn vriend, … Doorgaan met het lezen van Recensie | Echo – Thomas Olde Heuvelt

Recensie | The Perfectionists – Sara Shepard

Was jij ook groot fan van de tv-serie en de boeken van Pretty Little Liars en viel jij ook in een diep gat na het laatste seizoen? Waarschijnlijk ben je dan net zo benieuwd naar The Perfectionists van Sara Shepard. Ook een boekenserie van haar hand waarvan het eerste deel nu vertaald is naar het … Doorgaan met het lezen van Recensie | The Perfectionists – Sara Shepard

Recensie | Dert13n – Steve Cavanagh

Thrillers, ik lees ze regelmatig. De keren dat er echt een uitblinker bij zit zijn echter op één hand te tellen. Meestal vind ik de boeken wel goed, maar niet geweldig, vooral omdat thrillers naar mijn idee op een gegeven moment wat voorspelbaar worden. Als je veel thrillers leest, lijkt op een gegeven moment alles … Doorgaan met het lezen van Recensie | Dert13n – Steve Cavanagh