Recensie | Mijn belofte aan jou – Colleen Hoover

Zodra er een nieuwe Colleen Hoover in het Nederlands vertaald is, kan ik niet wachten om deze te gaan lezen. Zo keek ik ook al lange tijd uit naar Mijn belofte aan jou. Colleen Hoover is mijn favoriete schrijfster, dus van haar boeken heb ik altijd hoge verwachtingen. Helaas viel haar vorige boek, Uitzonderlijk, mij wat tegen. Dus ik hoopte heel erg dat dit nieuwe boek wel weer helemaal aan mijn verwachtingen zou voldoen.

Titel: Mijn belofte aan jou

Auteur: Colleen Hoover

Uitgeverij: Zomer & Keuning

Genre: New Adult

‘Mijn belofte aan jou’ van bestsellerauteur Colleen Hoover gaat over Quinn en Graham, die elkaar ontmoeten wanneer ze ontdekken dat hun partners een affaire met elkaar hebben. Zes maanden later krijgen ze zelf een relatie. Dan gaat deze roman fast-forward naar zes jaar later: de relatie van Quinn en Graham kent ook hobbels. Hoe perfect hun liefde ook is, het zijn allebei mensen, en mensen zijn niet perfect. Hun belofte aan elkaar komt onder druk te staan. Maar van breken is geen sprake, als het aan Graham ligt.

9200000106691266

Mijn belofte aan jou gaat over Quinn en Graham die elkaar voor het eerst ontmoeten als ze erachter komen dat hun partners een affaire met elkaar hebben. Niet echt de ideale omstandigheden om elkaar te ontmoeten, maar toch bloeit er langzaam aan iets moois tussen hen op. Nu zes jaar later zijn Quinn en Graham getrouwd, maar ook hun relatie kent de nodige hobbels, waardoor de relatie niet meer is wat ze er van verwacht hadden. Hoewel de liefde tussen hen perfect lijkt, is eerder het tegenovergestelde waar. Maar ondanks een moeilijke tijd zijn ze niet van plan om hun huwelijk op te geven.

“Ons Huwelijk is niet perfect. Geen enkel huwelijk is perfect. Er waren momenten dat zij het niet meer zag zitten. Er waren nog veel meer momenten dat ik het niet meer zag zitten. Dat we na al die jaren nog steeds bij elkaar zijn, komt omdat we het nooit tegelijk niet meer zagen zitten.”

Zoals wel vaker met boeken van Colleen Hoover vind ik het lastig om iets over het boek te zeggen zonder te veel spoilers weg te geven. Ik ging zelf het boek in zonder dat ik enig idee had waar het over zou gaan en heb ook bewust recensies gemeden totdat ik het boek gelezen had. Ik merk namelijk altijd dat ik het het fijnste vind om de boeken van Hoover neutraal in te gaan, omdat dan alle gebeurtenissen veel harder binnenkomen. Ik ga over het onderwerp dan ook niet zoveel zeggen, behalve dan dat het echt weer een heel ander onderwerp is dan in Colleens voorgaande boeken.

Voor de rest is het weer echt een boek zoals ik dat van deze schrijfster gewend ben. Een fijne schrijfstijl die lekker weg leest en personages waar je van gaat houden. Hoewel ik Quinn soms ook enorm irritant vond, snapte ik ook wel waarom ze zich zo gedroeg en bepaalde beslissingen maakt. Ook Graham maakt fouten, maar je voelt door alles zijn liefde voor Quinn heen. Wat ik heel fijn vond aan dit boek is dat er afgewisseld wordt tussen hoofdstukken uit het heden en uit het verleden. Aangezien de relatie tussen Quinn en Graham in het heden nogal in zwaar weer zit, is het heel fijn om te lezen hoe ze ooit verliefd op elkaar werden en nog echt gelukkig waren. Dat maakt het boek gelijk een stuk minder zwaarmoedig.

“Ik dacht altijd dat als je maar genoeg van iemand hield, de liefde alles kon doorstaan. Dat zolang twee mensen van elkaar hielden, niets ze uit elkaar kon halen. Zelfs tegenslag niet. Nu weet ik dat tegenslag zelfs de sterkste dingen kan verwoesten.”

Mijn belofte aan jou is weer een hele fijne Colleen Hoover. Over een zwaar onderwerp, dat toch nog enigszins luchtig gebracht wordt, waardoor je niet de hele tijd verdrietig wordt van het lezen. Het is misschien niet mijn favoriete boek van deze schrijfster, maar hij staat zeker wel hoog op de lijst.