Recensie | Nachten in New York (Veel liefs uit Manhattan #1) – Sarah Morgan

Het boek Nachten in New York kwam onder mijn aandacht omdat Veronique van Veronique’s Boekenhoekje er op Twitter zo enthousiast over was. Aangezien de titel mij meteen aansprak, ik ga immers zelf eind augustus naar New York. Bovendien is de cover echt prachtig en dat alles bij elkaar maakte dat ik enorm veel zin kreeg om dit boek te gaan lezen. Was dat een succes? Dat lees je in deze recensie.

Titel: Nachten in New York

Serie: Veel liefs uit Manhattan #1

Auteur: Sarah Morgan

Uitgeverij: HarperCollins

Genre: roman, feelgood, romance

Paige is met haar twee beste vriendinnen een eigen evenementenbureau begonnen. Helaas gaan de zaken rampzalig, waardoor ze gedwongen wordt hulp te vragen aan de beste vriend van haar broer, ICT-miljonair Jake Romano. Het probleem is alleen dat ze al jaren verliefd op hem is en dat niet bepaald wederzijds lijkt te zijn. Daarom doet Paige haar uiterste best om het voor hem te verbergen…

9200000079579273

Het boek Nachten in New York is het eerste deel in de Veel liefs uit Manhattan-serie. Paige raakt haar baan kwijt en samen met haar twee beste vriendinnen wil ze nu haar droom waar gaan maken: het opzetten van haar eigen evenementenbureau. Dit gaat helaas wel gepaard met wat opstartproblemen en tegen haar zin in vraagt Paige hulp aan de beste vriend van haar broer: Miljonair Jake Romano. Probleem is wel dat ze al jaren verliefd op hem is en haar uiterste best moet doen om dat te verbergen.

ICT-miljonair Jake heeft een reputatie als hartenbreker en heeft daarom aan de broer van Paige moeten beloven nooit iets met zijn kleine zusje te beginnen. Als hij maar vaak genoeg herhaalt dat ze nog steeds dat kleine zusje is gaat hij het misschien zelf geloven, want hij kan nergens anders aan denken dan aan Paige.

Heerlijk New York-sfeertje

Ik las Nachten in New York echt heel snel uit. Dit was voornamelijk te danken aan de heerlijke schrijfstijl van Sarah Morgan. Ze schrijft namelijk enorm beelden en daardoor waande ik mezelf ook echt in New York. Het verhaal is dan misschien wel enigszins voorspelbaar, het is tenslotte een feelgood, maar blijft wel tot de laatste bladzijde boeiend.

” Mijn droom was om hier te wonen, in New York City, dit leven te leiden, dit uitzicht te zien, hier deel van uit te maken.”

Het hele boek lang is de spanning tussen Paige en Jake voelbaar en ik merkte dat ik ook enorm met de personages mee ging leven. De personages worden namelijk allemaal goed en uitgebreid beschreven, waardoor ik zelfs van de bijpersonages een heel goed beeld kon vormen. Paige is iemand waar ik mezelf op sommige momenten goed in kon herkennen en stiekem werd ik tijdens het lezen zelf ook een beetje verliefd op Jake.

Conclusie

Nachten in New York is een feelgood die perfect is om te lezen in de zomer. Een niet al te moeilijk verhaal, wat enigszins voorspelbaar is, maar daarom niet minder leuk om te lezen. De schrijfstijl van Sarah Morgan is heel beeldend, waardoor de sfeer van New York perfect overkomt, en lees lekker snel. Ik heb de twee volgende delen: Vlinders in Central Park en Flirt op 5th Avenue ook al op mijn ereader gezet en die bewaar ik om te lezen in het vliegtuig naar New York.

Een gedachte over “Recensie | Nachten in New York (Veel liefs uit Manhattan #1) – Sarah Morgan