Recensie | De fout (off-campus #2) – Elle Kennedy

De deal van Elle Kennedy was één van mijn favorieten boeken van vorig jaar. Ik was dan ook heel benieuwd naar het tweede deel in de Off-Campus-serie van deze auteur. Laatst stond De fout eindelijk beschikbaar in Kobo Plus en dus kon ik het boek mooi op vakantie lezen.

Titel: De Fout

Serie: Off-Campus #2

Auteur: Elle Kennedy

Uitgeverij: Volt

Genre: New Adult

Waardering: 3.5/5 sterren

John Logan lijkt het perfecte leven te hebben: hij is een van de sterren van het succesvolle ijshockeyteam, haalt goede cijfers en over aandacht van vrouwen hoeft hij zeker niet te klagen. Met zijn goeie looks en vrolijke persoonlijkheid pakt hij iedereen in. Op een avond klopt hij in een studentenflat aan, op zoek naar het feestje van Danny. Maar Danny blijkt daar helemaal niet te wonen. Wie er wel woont is Grace, een mooi meisje dat psychologie studeert.
Ze raken aan de praat en uiteindelijk belanden ze samen op de bank om een film te kijken. Ze hebben een ontzettend leuke avond, maar Logan denkt alleen dat hij beter bij Grace uit de buurt kan blijven, omdat hij gevoelens heeft voor iemand anders. Dit vertelt hij haar op het slechtste moment ooit. Wanneer hij zich realiseert dat hij een grote fout heeft gemaakt omdat hij gek is op Grace, is het al te laat. Ze wil hem zijn fout niet vergeven. Of kan hij haar toch overhalen?

9200000102248913

John Logan is een succesvolle ijshockeyer in het universiteitsteam van Briar. Hij kan bijna alle meisjes krijgen, maar niet het meisje dat hij wil. Hij is namelijk verliefd op Hannah, de vriendin van zijn beste vriend Garret. In een poging om Hannah te vergeten, belandt hij zo’n beetje elke nacht met een andere vrouw in bed. Totdat hij op een avond aanklopt bij het verkeerde adres en Grace, een psychologie studente ontmoet. Ze raken aan de praat en kijken een film, maar zodra het wat meer tussen hen lijkt te worden, biecht Logan op dat hij gevoelens heeft voor iemand anders en daarmee maakt hij alles stuk wat er langzaam aan het opbloeien was. Al snel beseft Logan dat hij een fout gemaakt heeft. Hij is namelijk gek op Grace, maar wil zij hem die fout nog wel vergeven?

Geen binding met de personages

Waar ik in De deal meteen een band had met zowel Hannah als Garret, vond ik de twee hoofdpersonages in De fout eigenlijk helemaal niet zo leuk. Ik vond Logan in het vorige boek al best wel irritant en ook in dit boek gedraagt hij zich te vaak als een arrogante klootzak. Ja, hij is soms wel lief voor Grace, maar voor de rest had ik niet zoveel met hem. Natuurlijk leer je door het boek heen wel de geschiedenis van Logan kennen en ga je hem misschien ook meer begrijpen, maar toch was hij niet echt een personage waar ik blij van werd.

“Het is best wel klote om verliefd te zijn op de vriendin van je beste vriend. Om te beginnen is het hartstikke ongemakkelijk. Als in: echt fokking ongemakkelijk. Ik kan niet namens alle mannen spreken, maar ik ben er vrij zeker van dat geen enkele vent erop zit te wachten dat hij op de overloop tegen het meisje van zijn dromen aanbotst nadat zij net de hele nacht in de armen van zijn beste vriend heeft gelegen.”

Grace is het rustige meisje dat liever niet naar feestjes gaat, maar zich wel altijd door haar beste vriendin laat meeslepen. Ineens besluit ze in de laatste weken van het jaar dat ze wat meer plezier wil gaan maken en is ineens haar doel om voor het einde van het collegejaar ontmaagd te worden. Prima natuurlijk als zij dat wil, maar ik vond een hele grote omslag. Wat ik wel heel goed vond aan het personage van Grace is dat ze echt wel groeit gedurende het boek. Waar ze eerst nog volgzaam achter haar beste vriendin van vroeger aanloopt, durft ze verderop in het verhaal echt voor zichzelf op te komen en dat was wel heel tof.

Niet zo leuk als De deal

Waar ik De deal dus nog helemaal geweldig vond, wist De fout mij niet echt te pakken. Ja het verhaal leest lekker vlot en snel en is ook niet per se slecht, maar in vergelijking met het vorige boek, vond ik het gewoon wat minder. Ik had niet zoveel met de personages en dat maakt een boek naar mijn idee toch altijd wat minder leuk om te lezen. Pluspunten waren wel dat Hannah en Garret, de hoofdpersonages uit het vorige deel, ook hier weer veel voorbij komen en de epiloog vond ik erg leuk om te lezen. De fout vind ik dus niet een slecht boek, maar in vergelijking met zijn voorganger valt het gewoon wat tegen.