Bloggen|Top 5 meest gelezen recensies op mijn blog

Zo af en toe vind ik het leuk om de statistieken van mijn blog in te duiken. Welke artikelen doen het goed en welke worden wat minder gelezen? Van recensies merk ik dat ze heel wisselend worden gelezen. Sommige krijgen heel veel views en andere worden nauwelijks gelezen en eerlijk gezegd heb ik geen idee waarom de ene recensie zoveel beter gelezen wordt dan de ander. Voor het artikel van vandaag deel ik met jullie de vijf recensies op mijn blog die het meest gelezen zijn. Ook omdat ik het leuk vind om wat oudere artikelen weer eens in het zonnetje te zetten.

Harteloos – Marissa Meyer

Mijn recensie van Harteloos is de meest gelezen recensie op mijn blog. Ik denk dat de reden daarvan is dat toen ik de recensie van dit boek schreef, de hype omtrent dit boek nog heel groot was en iedereen heel benieuwd was wat anderen er van vonden. Ik heb sowieso het idee dat recensies van op dat moment net verschenen boeken beter gelezen worden dan van boeken die al lang uit waren wanneer de recensie online komt. Wat opzich natuurlijk logisch is, want als een boek net uit is, wil iedereen nog weten of het de moeite waard is om dat boek ook te gaan lezen.

Recensie

De selectie – Kiera Cass

Deze verbaasd mij eerlijk gezegd wel. Dit is namelijk één van de eerste recensies die ik schreef en als ik het nu terug lees, vind ik het nou niet bepaald een hele goede recensie. Toch wordt dit artikel bijna elke dag nog wel een keer gelezen en ik heb eigenlijk geen idee waarom.

Recensie

De bron der verheffing (Mistborn #2) – Brandon Sanderson

Dat deze recensie vaak gelezen wordt vind ik wel leuk. De Mistborn-serie is namelijk niet enorm bekend in Nederland en dat terwijl ik vind dat eigenlijk iedereen deze serie zou moeten lezen. Ik heb de eerste twee boeken gelezen en die vond ik echt geweldig. Ik neem me al heel lang voor om het derde deel ook te gaan lezen, maar dat komt er elke keer maar niet van. Van het eerste deel, Het laatste rijk, heb ik helaas geen recensie op mijn blog staan, maar de recensie van het tweede deel wordt dus wel vaak gelezen.

Recensie

De belofte van pisa – Manu Bouzamour

Aan de ene kant vind ik het een verrassing dat deze recensie vaak gelezen wordt. Het is namelijk totaal geen bekend boek en ik was er nou ook niet echt heel enthousiast over. De enige reden dat ik dit boek gelezen heb, is omdat het voor mijn studie moest. Ik heb echter wel een vermoeden waarom deze recensie zo vaak gelezen wordt. Ik denk namelijk dat dit boek op middelbare scholen nogal eens gelezen wordt en dat scholieren op zoek zijn naar samenvattingen van dit boek.

Recensie

Duizend schitterende zonnen – Khaled Hosseini

Ah jeej een van mijn favoriete boeken, waarvan de recensie dus vaak gelezen wordt. Daar kan ik alleen maar heel blij mee zijn, want ik wil mijn liefde voor dit boek graag verder verspreiden.

Recensie

Dit waren ze de de vijf best gelezen recensies op mijn blog. Sommige waren voor mij een complete verrassing, van sommige begrijp ik totaal niet waarom ze zo vaak gelezen worden en soms snap ik het ook volkomen. Ik vind het in ieder geval leuk om af en toe zo’n duikje te nemen in de statistieken en me te laten verrassen door wat er veel gelezen wordt.